Postřehy z každodenní práce

Přes veškerou snahu o „osvětu“ v oblasti výběru ojetých vozidel stále narážíme jak na mýty a pověry, tak na zcela chybné úvahy a reakce klientů…

Jsou to pochopitelně vaše peníze, které hodláte utratit za použité vozidlo, ale naší snahou je vždy upozornit na stále se opakující nepravdy, které se snažíme korigovat

  • Neorientujte se jen podle ceny, nízkého stavu km na tachometru  a nepřikládejte nadměrnou váhu výbavě

Každý chce samozřejmě nakoupit co nejvýhodněji. Nákup ojetiny však není koupě rohlíku v supermarketu a nejlevnější nabídka nemusí být nejvýhodnější.

Skutečnost, že vozidlo v lepším technickém stavu nemá např. elektrické stahování zadních okének či zda jsou na voze pneumatiky  dražší např. Michelin či levné např.  Riken  je naprostá banalita. Pneumatiky běžných rozměrů osobních vozidel koupíte dnes doslova za pár stovek, velká konkurence výrobců a prodejců jejich ceny stlačila na minimum…

Co vám bude platná čtyřzónová klimatizace, když motor vozidla bude na pokraji smrti či tachometr přetočený o 100 či 200 tisíc km…

  • Věřte nám, že známe reálné ceny

Kdybychom věděli, jak pořídit 2 roky starou Octavii za třetinu ceny nového vozu, zabývali bychom se prodejem ojetin a AAA Auto by zbankrotovalo.

Ojeté vozidlo můžete koupit buď

  1. levné a více opotřebené popř. se značnými vadami
  2. dražší , méně opotřebené, lépe  či pečlivěji servisované, v lepším stavu než je nějaký ten „průměr“
  3. něco mezi variantou 1 a 2.

Stručně řečeno : dobré a použitelné auto má svoji cenu a prodejce vám rozhodně nesleví 20 tisíc jen „na telefon“.

  • Nákup od soukromníka je výhodnější než v bazaru

Kdyby tomu tak bylo, každý by si auto prodával sám.

Ne každý má však čas věnovat se zájemcům o koupi, organizovat pro ně prohlídku nabízeného vozidla a poslouchat v telefonu “ já bych si je koupil, ale kdybyste mi něco slevil…“

S  privátním  prodejcem je často obtížnější  dohodnout se na čase a způsobu kontroly auta, zatímco auto v bazaru je k dispozici po celou provozní dobu, v dobrém bazaru bývá k dispozici často i dílenský zvedák k pohodlné kontrole podvozku… poměr nákupu soukromník : autobazar máme s naší klientelou tak cca 1 : 10

Tato úvaha je momentální bezprostřední reakcí na dnešní telefonát s klientem, se kterým jdeme příští týden na prohlídku Škody Octavia. Klient už pojezdil snad stovky kilometrů po bazarech a loví opět v „kalných vodách“ nízkých cen a pofiderních ojetin.

  • jak určitě ne

Máme  vždy snahu maximálně vyhovět klientovi. Modelovým případem, kdy to nedokážeme (a popravdě ani nechceme) byl např.  telefonický požadavek na prohlídku staršího Audi A6 v ceně cca 50 tisíc, kdy zájemce volal v pátek večer  kolem 20:00 s tím, že je dohodnut na sobotu v 9:00 s prodejcem na prohlídku u které chce být  a že by ještě v sobotu ráno kolem osmé  zavolal, jestli je ještě v Praze nebo už přijel  do Brna (prohlídka vozu se měla uskutečnit v Brně)

V podobných případech se opravdu asi nedohodneme, zvláště když jde o  cenovou relaci minimální odměny za prohlídku.

 

 

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s