Sleva v Olomouci jako v supermarketu…

Přijít na prohlídku ojetého vozu s představou slevy v řádech desetitisíců – tak to  je nejspíš vyvoláno nadměrným čtením internetových blogů, kde udatní „bijci“  vyhádali  slevu dvacet, třicet…a tak podobně.

Následující příběh je reálný, udál se začátkem září 2016 a vypovídá poměrně mnoho o úvahách některých lidí před koupí ojetého vozu, který je ovšem často na úplné hranici jejich finančních možností.

Šlo o rychlovku- pán zavolal, že má v Olomouci vyhlédnutého ojetého Tiguana a že se mu moc líbí a nechce o něj přijít. Rozhodně by chtěl tuto verzi R-Line a auto má najeto pouhých 75 tisíc km, takže co nejdříve!

O.K., pokud můžeme, vyhovíme…

Základním předověřením prošlo auto bez potíží, v prvopočátku historie sice byly měněny přední dveře, sklo a palubní deska – ale to bylo způsobeno vloupáním do vozu, vše bylo řešeno na pojistku a v autorizovaném VW servisu, takže žádná potíž. Podotknul jsem sice, že na ročník 2009 není cena 439 tisíc nikterak oslňující, nicméně pán pravil, že má kamaráda, který „to vezme na firmu a on mu zaplatí jen cenu bez DPH“ a že „on chce rozhodně „tu er-lajnu, protože se mu moc líbí“. Nevím jak kdo, ale já bych rozhodně do podobné operace  nešel, neboť auto je pak evidováno na někoho jiného a zítra může být situace s kamarádstvím úplně jiná než dnes…ale to je koneckonců každého věc a moje zbytečná starost.

S klientem jsme se setkali až na místě samém, přijel Fabií kombi  řady I s LPG, poměrně opotřebovanou. To  sice ještě  nic neukazuje,  může však napovědět, že věc nemusí být až tak jednoduchá jak se prvotně zdá.

První pohled pod kapotu Tiguana říká, že vozidlo není až takový „mazel“ jak je prezentováno, údržba byla (byť vše v autorizovaném servisu a v předepsaných intervalech) jen ta skutečně nutná a předepsaná a kromě pár dalších drobností nefunguje klimatizace.  Navrhuji prohlídku ukončit, dohodnout nějaké finanční vyrovnání za cestu k prodejci (80 km) a dosud provedenou práci a dohodnout se na společném vyhledání jiného vozu.

Prodejce se vzápětí vyjádřil, že o problému s klimatizací ví, že je vadný kompresor, ale „zapomněl“ to v předchozím telefonátu sdělit. Klient uvádí, že „když už jsme se do toho pustili“ a tak podobně.

O.K.

Následuje tedy podrobnější prohlídka, zkušební jízda, diagnostika…Největším problémem pro klienta je objev velké kosmetické vady – porušení světlého čalounění  stropnice zhruba v oblasti A sloupku rozměru cca 5 x 5 mm. Vypadá to, že v minulosti řidič nešikovně vystupoval s cigaretou a tou místo poškodil a jak prý se to dá vyřešit. Odpověď  (moje) zní, že určitě nikdo nebude měnit stropnici za x-tisíc a vyřeší se to určitě nějakou slevou z ceny, podobně jako se upraví cena kvůli nutnosti výměny kompresoru klimatizace. Mým největším problémem je pořád  zjevně vysoká cifra za auto požadovaná, je to sice R-Line, kterých není až tolik, ale stav rozhodně není stoprocentní a ročník v porovnání s cenou neuchvátí – je to inzerovaný rok 2009, dnes téměř  8 let staré auto.

Po cca dvou hodinách kontroly jsme konečně ve fázi závěrečného dohadování. Stále je problémem drobné poškození čalounění, protože „s tím on přece takhle nemůže dojet domů“.  Výsledkem krátké (tj. asi čtyřicetiminutové) rozpravy s prodejcem je nabídka slevy 10 000 Kč  na kompresor a další slevy za drobné chybičky a poškození a jsme nyní někde  na 425 tisících. Vzhledem k tomu, že vozidlo má termín STK cca za 2 měsíce, navrhuji, že prodávající udělá STK v plném rozsahu včetně emisí (cca 1500) a zaplatí převod vozidla. Blížíme se zvolna relaci 420 tisíc „čisté ceny“, což bych považoval za úspěch. Na to, že je auto předražené jsem klienta upozornil už na úvod.

Překvapení na sebe nedá dlouho čekat.

Zájemce prohlásil, že „víc jak 410 on přece nedá“, takže prodejce volá majiteli, který  se zjevným pobavením odmítá…Takže odcházíme.

Nastává „lámáni chleba“ – klient by měl uhradit prohlídku.

Obvyklá částka dle ceníku je u těchto vozidel 7900 Kč+ cestovné – v tomto případě cca jeden tisíc, dohromady necelých 9 tisíc. Už od svých mladých let mám jakési „sociální cítění“ a ještě když vidím  tu klientovu unavenou Fábii –  takže navrhuji cenu dohodou ve výši 6500 Kč se vzájemnou domluvou, že vyhledám další vhodná  auto k prohlídce (zadarmo – obvyklá cena dle ceníku 1500 Kč ) a pokusíme se o druhou šanci. Samozřejmě s  další prohlídkou hrazenou  dle ceníku, kde s přivřením oka mohu ještě cca 20 % uhnout.  Pán se hluboce zamýšlí a praví  “ a nešlo vy to udělat za šest, když jsme  teda dneska  nic nekoupili?“

Co chcete v podobných chvílích dělat? Budete se nedůstojně handrkovat o pětistovku, když už tak jste nabídli slušný a férový kompromis?  „Tak jo, za šest a zavoláme si“…  „Jo, a nezapomeňte mi na tu platbu poslat doklad!“ Samozřejmě pošlu, neřeším nějaké idiotské nápady “ s dokladem“ či „bez dokladu“ a vše mám účetně podchyceno.  Aniž bych potřeboval slavnou Babišovu EET.

Jedno představení končí.

Na klienta jsem nezapomněl.

Asi  za dva týdny ho obesílám s nabídkou potenciálně zajímavého Tiguana s prosbou, aby se mi aspoň ozval, zda chce pokračovat v hledání a to zejména z důvodu toho, abych nevyvíjel zbytečné úsilí. Popravdě jsem žádnou reakci neočekával a ona se ani žádná nekonala.

A třešnička nakonec? Tiguan je v Olomouci k dnešnímu dni pořád v nabídce za původných, poměrně nehorázných 439 tisíc.

Update – prosinec 2016 – zcela náhodně nás napadlo ověřit, zda Tiguan již našel svého kupce. Nikoliv, ale už je v nabídce o 10 tisíc levnější, tj. za 429 tisíc Kč.

Reklamy

2 thoughts on “Sleva v Olomouci jako v supermarketu…

  1. Snažíme se, aby klienti měli dobrý pocit z naší práce. Sleva 10 tisíc a další dohodnutelné benefity by klientovi celou prohlídku zaplatily, ale někteří lidé prostě nechápou….

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s