Z poslední doby

Ohlas na publikované postřehy těší.
Zejména, když člověk zjistí, že je čtou i prodejci ojetých vozů. I proto je třeba občas něco nového poslat do světa.

Co zaujalo v poslední době?

Mj. videoblog („vlog“) prodejce ojetých vozidel „Moravacars“ kdesi od Prostějova.

Zajímavý marketingový počin, kdy dovozce zjevně starších  ojetin v podstatě jen kritizuje  svoje současné i potenciální zákazníky a mnohdy dost nevalně se tam  vyjadřuje i o vozidlech, která  sám nabízí či nabízel.
Je to snad míněno jako tzv. „virál“? Nebo ne?
Naskýtá se  logická otázka –  proč se neživí nějakým jiným způsobem, než dovozem ojetin?
Většina z nás  žije  v bláhovém přesvědčení, že práci která nás nebaví není třeba dělat. Pak je vhodné podívat se po něčem jiném.

Podle toho, co dotyčný  svých videjích předvádí,  dováží vozidla v relaci snad nejčastěji kolem  cca 50 tisíc a občas o něco víc.
Z dlouholeté  zkušenosti víme, že klientela zajímající se o tato vozidla má (při vší úctě) tzv. „hlouběji do kapsy“.


A může jít i o čerstvé vlastníky řidičského průkazu.
Lze chápat prodejcovo  upřímné rozhořčení z toho, že narazí na skupinu x-náctiletých hochů v kšiltovkách (někde jsem viděl super výraz pro tuto skupinu – “ pánvičkáři“ – podle tvaru těch čepic)  kterým veze ukázat čtyřkového Golfa „v supr stavu“.
Chlapci „naspídovaní“  informacemi z VW diskuzních fór samozřejmě auto prolezou ze všech možných stran a úhlů a dotyčný prodejce se pak buď urazí a odjede, nebo snáší nějakou dobu výtky jak „tohle je špatně“ a „o tomhle přece  psali na fóru…“

Ale v podstatě je to celé  jen a jen o tom, že vozidla v relaci kolem 40 nebo 50 tisíc nabídkové ceny z Německa  prostě už z principu jsou ony „vyjeté šunky“  a snaha nabízet tyto kusy jako „top produkty po německých důchodcích“  je dnes snad obhajitelná už jen v zemích, jako je Rumunsko či Albánie.
Použitelná auta tohoto segmentu k nám lze dnes dopravit snad jedině z Itálie.
Jak říká jeden známý automobilový šíbr „všechno se dá opravit – jen rez můžete jen přibrzdit“. A auta z Itálie (kromě severní „alpské“ oblasti)  mívají podvozek bez známky koroze klidně po deseti i více letech provozu, zatímco německé či rakouské auto „po důchodci“ na tom bývá v tomto věku už podstatně hůř.

Podle čerstvých informací z webu se pán nyní  vrhl na „dovoz aut na zakázku“.
Tak to přejeme hodně štěstí.
Podobný dovoz jsem si před mnoha lety objednal u svého známého, který se v dávných devadesátkách tímto živil. Mělo to být první auto pro dceru na dojíždění do školy.
Dovoz a přípravu  jsem mu tehdy zaplatil dopředu, přihlášení „na značky“ jsem si zajišťoval sám včetně tehdejšího poplatku za schválení technické způsobilosti – jen to přišlo snad na 5 tisíc.
Výsledkem (za více než 70+5  tisíc a  v roce 2002 to byly jiné peníze než dnes..) byl nedodělek, nedbale opravený po havárii (chybějící zadní plato, chybějící rezervní kolo, jeden silně opotřebený klíč, špatně nalakované dveře u řidiče z vrakáče včetně „prasácky“ přivařených pantů, ulomené držáky předních světlometů s pokusem o „svaření“ horkovzdušnou pistolí, díra ve středním dílu výfuku zavařená „céočkem“ přičemž německý garážový specialista použil k přeplátování plech z víčka konzervy 🙂
Další věci se postupně objevovaly.
Bezprostřední investice pro další provoz si vyžádala  cca 20 tisíc, aby se vozidlo  vůbec dalo provozovat.
A to jsem o tuto službu požádal známého.
Nedovedu si představit, že bych dnes dal předem zálohu na podobný dovoz někomu neznámému -navíc ještě  po shlédnutí podobných „motivačních“ videí.

Dobrá, věřit tomu můžete a nemusíte.
Mj. autobazary v Brně a na celé jižní Moravě jsou plné italských ojetin (samozřejmě velmi rozdílné kvality) – ale vybrat se dá.
Musíte si ale auta nejdříve prohlédnout a vybrat to lepší, co se na trhu nabízí.
Nějaký „dovoz na zakázku“ může mít význam u něčeho, co na trhu není, ale u levného segmentu nevidíme moc smysl tohoto počínání.
Budete-li chtít Ford Mustang nebo třeba i hezké BMW např. do půl milionu korun, pak má smysl zajímat se o individuální dovoz.
Určitě ale ne u auta např. do cca  100 tisíc.

Ale třeba problematice vůbec nerozumíme, kdo ví?

Reklamy

2 komentáře: „Z poslední doby

  1. Moravacars bych v tomto úplně nezatracoval. Chápu to tak, že se snaží za daný obnos klientovi sehnat auto v přiměřeném stavu a bez prvoplánového pokusu ho jen tak obrat, což je podle mě na jakémkoliv prodeji ojetiny to nejdůležitější. Já tomu říkám „se svědomím“ – prostě pokud je původní počin jen výdělek za každou cenu, většinou to končí tak, jak popisujete v článku na exempláři pro dceru.
    Moravacars vypadá, že se snažil/snaží v rámci možností. I ten golf v tom videu nevypadal zle, měl za sebou nějaký základní servis a dokázal dojet tam a zpět – sám ho nejspíš chvíli používal, což je dle mého dobrý ukazatel. Běžný člověk co do toho nevidí by si na první dobrou za stejné peníze mohl koupit ještě horší kus – i to bylo ve videu zmiňováno.
    A samozřejmě přes to všechno je to pořád auto za padesát – tedy může mít nějaké vady. Ti kluci mohli prostě respektovat tu kosmetiku (navíc avizovanou dopředu) pokud opravdu chtěli něčím jezdit.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s